Korte lijnen voor lang rijplezier

BedrijfsREPORTAGE | VERN Magazine Juni 2019

Korte lijnen voor lang rijplezier

 Wat in 1978 begon met een kleinschalig werkend garage- en takelbedrijf groeide in vier decennia uit tot een moderne, toon­aan­gevende specialist op het gebied van pechhulp. Marry Kwekel, oprichter en directeur-eigenaar van AutoAssistentie-team, streeft er met zijn mensen naar altijd voorop te lopen met het (door)ontwikkelen van de nieuwste technieken.

Vanuit Hellevoetsluis bedient AutoAssistentie-team, kort gezegd AA-team, 24/7 diverse gemotoriseerde weggebruikers, tot in nagenoeg alle uithoeken van Europa. “Wij verzorgen pechhulp voor garages, maar bieden ook een pre-postpaid-abonnement aan”, vertelt Marry Kwekel. “Dit laatste houdt in dat een klant een bijdrage voor de meldkamer betaalt en bij pech ledenkorting op de pechhulp krijgt. Zo’n lidmaatschap is mogelijk voor particulieren én ondernemers.”

Categorisatie
Het voornaamste verschil tussen AA-team en andere pechhulpverleners is dat de klant in de basis niet een vast (hoog) jaarbedrag betaalt dat louter is gebaseerd op bijvoorbeeld het bouwjaar van het betreffende voertuig. “Met AA-team categoriseren wij (auto)bedrijven en hun klanten- of personeelsbestand. Zo biedt het garagebedrijf iemand bij een beurt een stuk garantie voor bijvoorbeeld de komende twintigduizend kilometer en wij bekijken de gemiddelde leeftijd van het wagenpark, de kilometrage en of de nadruk op particulier of zakelijk gebruik ligt. Er is na onderhoud en categorisatie namelijk redelijk goed te voorspellen hoelang er technisch zonder noemenswaardige problemen valt door te rijden. Voordeel voor het autobedrijf is, dat hij onder de aandacht blijft van zijn klant.
Door als ondernemer te denken, maken we de kosten inzichtelijk en laten wij zien bij wie ze horen. Dit scheelt voor het overgrote deel dat bij ons is aangesloten aanzienlijk veel premie. Het verschil: een vereniging verdeelt de kosten onder haar leden en een verzekeraar schat het risico altijd hoger in.”

Zakelijke rijder
Er is ook een pechhulpabonnement voor de zakelijke rijder. Deze categorie rijdt veelal meer kilometers en heeft eerder vervangend vervoer nodig. Dit is ideaal voor onder meer autoverhuurbedrijven en koeriersdiensten. Marry Kwekel: “Die service is afgeleid van pechhulp voor het vrachtverkeer; je betaalt op basis van gebruik.”

Tank-app
“Momenteel zijn we druk doende met het ontwikkelen van een tank-app, waarbij pompbediening en betaling automatisch via de app plaatsvinden, inclusief de pechhulp-app. Zo proberen wij altijd voorop te lopen met de nieuwste technieken, waar alle betrokken partijen dag en nacht baat bij hebben.”

E-call
AA-team is een samenwerking aangegaan met De Nederlandse Veiligheidsdienst Groep, om gezamenlijk de nachtelijke uren in te vullen. “Dit biedt kostenvoordelen en deze Europees gecertificeerde alarmcentrale is net zoals wij klaar voor E-call-toepassingen, met als voordeel dat deze centrale rechtstreeks kan communiceren met andere Europese 112-centrales.”

 

www.aa-team.nl

© VERN Magazine