MASCOT wil met nieuwe
bedrijfskledinglijn
ondernemers laten accelereren

BedrijfsREPORTAGE | VERN Magazine September 2019

MASCOT wil met nieuwe
bedrijfskledinglijn
ondernemers laten accelereren

Mascot International is al 37 jaar specialist in het ontwikkelen van bedrijfskleding.
De missie: de prestaties van ondernemingen en hun medewerkers naar een hoger plan tillen. Hoe bedrijfskleding hieraan bijdraagt? “Het is het visitekaartje van een bedrijf en voor werknemers een onderschatte arbeidsvoorwaarde”, zegt John Peeters, manager accountteam Nederland bij het Deense familiebedrijf.

Het is de reden dat MASCOT in juni de MASCOT® ACCELERATE-collectie op de markt bracht. Ontwikkeld in samenwerking met en getest door medewerkers van Audi Sport. Vandaar de naam, MASCOT® ACCELERATE. Een verwijzing naar de samenwerking in de Duitse toerwagenserie DTM en de Formule E (autosportklasse met enkel elektrische auto’s) waarin Audi en MASCOT actief zijn. Accelereren betekent ‘steeds sneller gaan’. Een begrip dat richting het bedrijfs­leven vertaald kan worden als excelleren: zich onder­scheiden, beter zijn dan anderen.

Uitstraling
Het aandeel van MASCOT hierin is dat de nieuwe collectie, met meer dan zeventig items, een eenduidige uitstraling van de organisatie mogelijk maakt. Voor elke functie is er passende kleding. “Een chauffeur die even in en uit de auto moet om een pakketje af te leveren, heeft genoeg aan een lichtere kwaliteit jas, maar iemand die langdurig buiten is om te laden en te lossen stelt hogere eisen aan zijn kledingstuk”, licht Peeters toe. “Wij bieden voor ieder wat wils,
wat betreft kwaliteit, functionaliteit en kleur. Zo kunnen bedrijven hun corporate identity optimaal afgeven.”

Arbeidsvoorwaarden
Peeters ziet ook dat bedrijfskleding steeds vaker deel uitmaakt van het pakket arbeidsvoorwaarden en van belang is bij de keuze voor een werkgever. “We horen regelmatig verhalen van chauffeurs. Zij hebben dan de mogelijkheid om voor een paar honderd euro ergens anders aan de slag te gaan, maar krijgen bij die andere werkgever bijvoorbeeld minder goed materiaal of geen goede of prettige werkkleding. Ze kiezen er dan toch voor om bij hun huidige baas te blijven.”

Verbinden
In een branche waarin het steeds lastiger wordt om goede chauffeurs te vinden, kan kleding derhalve een belangrijke rol spelen bij het vinden en behouden van de juiste medewerkers. Het is een manier om ze aan je bedrijf te verbinden. Peeters: “Wij krijgen veel positieve reacties op onze nieuwe collectie. Onze kleding is gemaakt van vernieuwende materialen zoals stretch voor een optimaal draagcomfort. Voor iemand die de hele dag in een bedrijfsoutfit zijn werk moet doen is dat een enorme meerwaarde. Het maakt dat mensen fijn en ontspannen kunnen werken.”

Meer informatie
www.mascot.nl/nl/accelerate

© VERN Magazine