Jason’s Tyres wil transportsector veroveren met ruilwielenconcept
Service to the next level dankzij
de bandensealant van Ride-On

BedrijfsREPORTAGE | VERN Magazine September 2019

Jason’s Tyres wil transportsector veroveren met ruilwielenconcept
Service to the next level dankzij de bandensealant van Ride-On

Jason’s Tyres en Ride-On Tire Protection hebben hun krachten gebundeld om klant én milieu optimaal te kunnen bedienen. Met hun ruilwielenservice bieden zij ‘service to the next level’.

De samenwerking tussen Ride-On en Jason’s Tyres is een mooi voorbeeld van hoe Ride-On zijn klant laat excelleren. De bedrijven bedachten het ruil­wielenconcept: Jason’s Tyres levert zijn klanten banden naar keuze inclusief Ride-On bandsealant op ruilwielen, in series van acht. Zo hoeft de gebruiker alleen maar de wielen te wisselen, wat hij kan doen op het moment dat het hem goed uitkomt. De rest wordt geregeld. Jason’s Tyres neemt de versleten banden inclusief velg mee en voert ze af. De velg wordt hergebruikt.

Gedeelde visie
Chauffeurs kunnen snel verder rijden en transportondernemers besparen zo op voorrijd- en montagekosten. Bovendien heeft men altijd de beste kwaliteit banden op voorraad. “Ride-On deelt onze visie ten aanzien van kwaliteit en voorraad. Daarmee is het een
waardevolle toevoeging voor ons bedrijf”, vertelt Peter van Loon, directeur van Jason’s Tyres. “We kunnen nu een hoogwaardiger product bieden en de performance van onze banden nog verder verbeteren. Service to the next level.”

Sterker dan staal
Banden voorzien van Ride-On behouden langer de juiste spanning, slijten minder snel en hebben een anti-lekwerking. Bovendien verbetert Ride-On de rolweerstand, vermindert het trillingen en lawaai en koelt het de band.
In Amerika, waar de roots liggen, is Ride-On een begrip als het gaat om het sealen van banden. Sinds 2014 werken ze vanuit Nederland aan verdere verspreiding van dit innovatieve product in Europa.
“Wat Ride-On uniek maakt, is de gel die we gebruiken.
Deze blijft vloeibaar gedurende de gehele levensduur van de band”, zegt Erik Haverkort, General Manager Europe. “Onze gel bevat geen lijm of verhardende bestanddelen, of latex zoals veel andere sealants. Ride-On dicht gaten met speciale vezels, zes keer sterker dan staal.”

Een vloeibare gel met vezels om gaten te dichten heeft nog een bijkomend voordeel: hydrodynamisch balanceren.
Haverkort: “Traditioneel balanceren door middel van loodjes is daardoor niet meer nodig. Omdat Ride-On preventief werkt, kunt je bij een inrijding gewoon doorrijden. De sealant zit al in de band en dicht het lek onmerkbaar: binnen seconden en vrijwel zonder drukverlies.”

25% minder slijtage
Een wondermiddel dus voor de transportsector, zo lijkt het. “Klopt”, lacht Haverkort. “Banden met Ride-On slijten gemiddeld 25% minder.” Dat betekent een kostenbesparing tot maar liefst 1500 euro per jaar per combinatie en besparing van het milieu, want tenslotte belanden er minder banden in de afvalcontainer. En er komt minder fijnstof door bandenslijtage in de lucht terecht. De constante optimale bandenspanning levert volgens Haverkort daarnaast brandstofbesparing op tot 3%. Ongelukken als gevolg van een kapotte band verminderen, wat weer de CO2-uitstoot vermindert (minder files) en bijdraagt aan de veiligheid van de chauffeur. Daarom alleen al lijkt het een kwestie van tijd voordat Ride On en Jason’s Tyres met hun concept de markt hebben veroverd.

www.ride-on.com

© VERN Magazine