VAN TRUCKWASH NAAR TECHPLATFORM:
HET SUCCESVERHAAL VAN TRAVIS

BedrijfsREPORTAGE | VERN Magazine December 2018

VAN TRUCKWASH NAAR TECHPLATFORM:
HET SUCCESVERHAAL
VAN TRAVIS

Wat in 2010 begon vanuit een fysieke truckwash in Tilburg, is ondertussen een exponentieel groeiend succes in heel Europa. Volledig op eigen kracht. Dennis van Veggel (CEO) en zijn rechterhand Jochem de Graaf (COO) wijden uit over de plotselinge opkomst van hun succesformule.

Hoe is TRAVIS ontstaan?
Jochem: “Het is ooit begonnen met een fysieke truckwash-locatie. Totdat Dennis een slimme oplossing bedacht om de efficiëntie van het hele proces te verbeteren. Hij investeerde in een digitaal platform, waarmee hij zijn jarenlange ervaring omzette in een slimme oplossing die een win-winsituatie oplevert voor zowel transporteurs als aanbieders van road services.”

Waarom kenden we TRAVIS nog niet?
Dennis: “Tot voor kort opereerden we nog behoorlijk onder de radar. Dit deden we onder de naam AVJT (Alles Voor Je Truck). In Nederland was dat een gevestigde naam. Maar toen we uit begonnen te breiden in Europa zat die naam ons in de weg. Het was broodnodig om onze groei kracht bij te zetten met een sterk en herkenbaar merk, dat bovendien in lijn is met de ontwikkeling die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt.”

Wat verklaart jullie groei?
Jochem: “Omdat we technologiegedreven zijn, kunnen we razendsnel opschalen. Zie ons als de Booking.com van de transportwereld. Simpel gezegd verbindt ons platform transporteurs met aanbieders van road services. Denk dan aan truck wash, parking, tank cleaning en repair. Daaraan voegen we waarde toe door het administratie- en betaalproces sterk te vereenvoudigen, wat alle partijen veel tijd bespaart en geld oplevert. Dat blijkt wel uit de cijfers. Intussen verbindt ons platform ruim 400 servicelocaties met 55.000 geregistreerde voertuigen door heel Europa. En die aantallen nemen wekelijks toe. Kijk voor het complete overzicht op yourtravis.com.”

Waar staat TRAVIS nu?
Dennis: “Ik denk dat ‘staat’ niet helemaal het juiste woord is, want we zijn constant in beweging. Naast nieuwe road services en transporteurs breiden we ons platform in toenemende mate uit door de acceptatie van nieuwe tank cards.”

‘Omdat we technologiegedreven zijn, kunnen we razendsnel opschalen.
Zie ons als de Booking.com van de transportwereld’

Jochem: “Ook intern staan we niet stil. We werken non-stop aan de functionaliteit van ons platform. Met de inzet van steeds geavanceerdere technieken kunnen we onze klanten en partners verder ontzorgen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het merendeel van onze vacatures voornamelijk gericht is op (full stack) developers.”

Hoe ziet de toekomst van TRAVIS eruit?
Dennis: “We hebben in meerdere landen een eigen juridische entiteit opgericht, om het gebruik van ons platform voor onze buitenlandse partners net zo eenvoudig te maken als voor onze Nederlandse partners.
Uiteraard blijven we onvermoeibaar werken aan de verdere groei van het aantal servicelocaties. Maar we werken ook hard aan een steeds completer aanbod voor onze klanten. Dat past bij onze missie om alle road services in heel Europa vindbaar, bookable en toekomstbestendig te maken.”

Bookable? Toekomstbestendig? Leg uit.
Jochem: “De transportsector wordt steeds meer ‘programmatic’: het effectief gebruikmaken van technologie en realtime data om voertuigen op de juiste plaats en tijd te verbinden met de juiste road services.
Helemaal als we straks te maken krijgen met zelfrijdende voertuigen en trucks. Om ook in de toekomst relevant te blijven, zijn we ons hier nu al op aan het voorbereiden. Zo kunnen we onze klanten en partners hier straks naadloos in meenemen.”

yourtravis.com

© VERN Magazine