OndernemersPANEL
Brexit is een ramp
voor de transportsector

Brexit is een ramp voor de transportsector

In het ondernemerspanel geven ondernemers hun mening over kwesties die spelen in de transportsector. Wil je hierop reageren?

Jeron Sluis

Managing Director Hefra

Europa’s grootste onafhankelijke
importeur van accu’s

‘Stijging van tarieven’
“Als je ervan uitgaat dat de behoefte onder consumenten gelijk blijft, zowel in het VK als op het Europese continent, dan zullen de transportbewegingen niet dramatisch veranderen. Aan de grenzen zal best veel wijzigen. Wij zien nu al enorme verschillen in transportkosten, die vaak afhangen van het al dan niet hebben van een ‘rit terug’. Ik verwacht dat tarieven voor ritten naar het VK zullen stijgen, maar dat het verder wel mee zal vallen.”
www.hefra.nl

Henkā€‘Jan Kienhuis

Directeur van
Transscope Voertuigensystemen

Transscope is ontstaan uit onze gezamenlijke passie voor auto’s

‘Alles voor niets?’
“Een ramp is een groot woord, rampen zijn niet voorspelbaar en moeilijk om op voor te bereiden. De Brexit zal veel en grote gevolgen hebben met weer ‘ouderwets’ allerlei handelingen waar we jaren geleden afscheid van hebben genomen. Veel extra kosten en waar gaan die berekend worden?
Wanneer is het nu echt zo ver? Komt het echt zo ver? Ik denk dat dat nu de grote vragen zijn. Of blijkt dat alle voorbereidingen voor niets zijn geweest en dat het blijft bij het oude?”
www.transscope.nl

Alexander van Rossem

Commercieel manager
Zwammerdam Groep

Als vooraanstaand
wegenbouwbedrijf
helpen wij onze klanten

‘Niemand is gebaat bij een Brexit’
“De transportsector heeft reeds enorm veel tijd, geld en energie gestoken in de voor­bereiding op de mogelijke gevolgen. Al is de Brexit nog geen feit, van een ‘ramp’ kunnen we al wel spreken, gelet op de definitie ervan. In een sterk polariserende wereld waarbij grootmachten als China en de VS verwikkeld zijn in een handelsoorlog, begrijpt ieder
weldenkend mens dat niemand gebaat is
bij een Brexit. Ik blijf hopen dat alle betrokken leiders tot dit inzicht komen en de
Brexit nog zal worden afgewend, al is de kans erop miniem.”
www.zwammerdamgroep.nl

Hans van der Vlugt

General manager
Benelux Gedore Technag

Onafhankelijke onder­neming die bemiddelt bij pech en berging

‘Meer speelruimte’
“Na een Brexit valt de behoefte aan buitenlandse producten niet zomaar stil. Door de extra uitdagingen kiezen exporteurs mogelijk voor andere afnemers binnen Europa. Hierdoor krijgen bedrijven
die wel exporteren naar de VK mogelijk meer
‘speelruimte’. Export naar het VK wordt ‘specialistenwerk’. De Brexit zorgt bovendien voor verplaatsing van prestigieuze Europese bedrijven naar Nederland,
wat een aanzuigende werking heeft op allerlei bedrijven in diverse branches. Dit brengt kansen en risico’s met zich mee voor de concurrentiepositie van in Nederland gevestigde partijen. De transportsector profiteert hier echter ook van, het vervoer neemt tenslotte toe.”
www.gedore.com

Wil je ook reageren op de hierboven genoemde stelling?

Vul uw gegevens in:

Versturen

"Wilt jij ook reageren op de stelling dan kan je hierboven jouw gegevens invullen en jouw reactie!

Deze reactie plaatsen wij dan hier op de webiste!

VERN TRANSPORT Magazine

© VERN Magazine