IVECO is pure power

Advertorial | VERN Magazine Maart 2019

IVECO is pure power

Iedereen wil zijn steentje bijdragen aan een beter milieu. Termen als Maatschappelijk Verantwoord Onder­nemen en duurzaamheid komen vrijwel op iedere website van elke onder­neming of organisatie voor. Minimaliseren van CO2 footprint, de 3 P’s van People Planet Profit en de Milieubarometer, we hebben hier allemaal een goed gevoel bij.

In de praktijk blijken deze goede voornemens lastiger dan je denkt. Hoe ga je zorgen dat je het verschil maakt? Hoe houd je balans tussen winst maken en de zorg voor het milieu? Wie kan je hierbij zorgvuldig adviseren?

IVECO heeft hier dé oplossing voor! Als koploper op gebied van aardgas, ofwel CNG (Compressed Natural Gas) en LNG (Liquid Natural Gas) en Bio-LNG, kunnen wij als geen ander adviseren welk bedrijfsvoertuig het beste geschikt is voor jouw onderneming. IVECO biedt een complete range
bedrijfsvoertuigen, van bestelbus tot zware truck of bouwvoertuig in welke uitvoering dan ook, allen duurzaam en vanuit de fabriek aangeleverd.

Besparen
De verkoopadviseurs van IVECO kennen de markt en zijn in staat maatwerk te leveren voor vrijwel iedere branche en zijn op de hoogte van actuele wet- en regelgeving. Wist je bijvoorbeeld dat je 20.000 euro op MAUT kunt besparen met de IVECO Stralis Natural Power als je 100.000 km rijdt in Duitsland? De Duitse regering heeft namelijk bekendgemaakt dat CNG en LNG trucks net als elektrische trucks in 2019 en 2020 vrijgesteld zijn van MAUT.

Omdat er nogal wat vooroordelen bestaan over het rijden op LNG zetten we graag wat feiten en fabels voor je op een rijtje:

LNG is alleen geschikt voor distributiewerkzaamheden:
Veel trucks op vloeibaar aardgas worden ingezet voor distributiewerkzaamheden. Zij beleveren supermarkten, warenhuizen en distributiecentra en zijn door de lage uitstoot en stille motoren uitermate geschikt voor stadsmissies en nachtleveringen. Maar, met een actieradius van LNG-trucks tot 1.600 kilometer kunnen transportopdrachten door heel Europa gereden worden!

LNG is niet schoon:
LNG is het beste alternatief voor diesel. Met 15% minder CO2 uitstoot per kilometer wordt een serieuze reductie gerealiseerd. Daarnaast zijn de uitstoot van fijnstof (PM) 95% en de uitstoot van stikstof (NOx) 80% lager dan een gemiddelde Euro-VI dieseltruck. Bij Bio-LNG kan zelfs een CO2-reductie van maar liefst 95% worden behaald.

Een LNG-truck is niet krachtig:
Onzin, met 460 PK en 2000Nm sterke 13-liter gasmotor is de IVECO Stralis NP de krachtigste LNG-truck op de markt, gekoppeld aan een 12-traps volautomatische versnellingsbak.

Een LNG-truck is duur:
De aanschaf is in basis duurder, maar de brandstof LNG is per kilo goedkoper dan een liter diesel. Hoe meer kilo­meters de LNG-truck rijdt, hoe voordeliger het wordt. Het break-even punt rond de 90.000 kilometer per jaar. Dat is voor de meeste transportondernemers geen enkel probleem.

LNG tanken is lastig:
Onzin, aanbieders van LNG in Nederland zijn PitPoint, Rolande en Shell. Op dit moment telt ons land 25 tank­stations op strategische locaties. Ook binnen Europa komen er steeds meer tankstations bij. Tel daarbij een actieradius van 1.600 kilometer op en het verhaal is compleet.

Wij adviseren u heel graag over alle mogelijkheden.
IVECO uw partner voor duurzaam transport.

www.iveco.nl

© VERN Magazine